Tot a punt per a l’encesa de llums de Nadal de Tarragona des de la Plaça de la Font
Tot a punt per donar el tret de sortida al Nadal 2025 a Tarragona. La ciutat s’il·luminarà aquest divendres 28 de novembre a partir de les 18.30 h amb una gran festa des de la Plaça de la Font. Aquest canvi d’ubicació és una de les principals novetats de les festes d’enguany. L’acte comptarà amb un espectacle previ, juntament amb la participació de la Patge de la Llum, estrenada amb molt d’èxit l’any passat.
La festa acabarà amb l’encesa de l’enllumenat de tota la ciutat per part d’alumnes de dos centres educatius de Tarragona que estan d’aniversari, l’Escola de Pràctiques i l'Escola Marcel·lí Domingo, juntament amb l’alcalde Rubén Viñuales i una representació de la corporació municipal. A la festa no faltarà la música, els caramels, i fins i tot la pirotècnia.
'Per Nadal tot és possible a Tarragona' és el lema de la campanya de les festes nadalenques d’aquest 2025. Un eslògan que acompanya la imatge dissenyada per l’il·lustrador Marc Volpini que fa una proposta basada en la nostàlgia dels records del Nadal.
Tarragona, pionera a Catalunya
Tarragona es converteix en la primera ciutat de Catalunya a estrenar dues col·leccions úniques de llums que marcaran tendència aquest Nadal: Holografic, que transformarà el Mercat Central en un escenari ple de reflexos i llum, i Gold Rain, que vestirà la Rambla Nova amb una pluja daurada d’elegància i sofisticació, evocant l’esperit més màgic de les festes.
Aquestes instal·lacions convertiran els espais urbans en punts d’atracció per a veïns i visitants, potenciant la vitalitat comercial i l’afluència turística.
El pressupost d’enguany en il·luminació nadalenca és de 400.000 euros. Les llums romandran enceses cada dia des demà fins al 7 de gener, des del vespre, quan s’encén l'enllumenat públic, fins les 12 de la nit. Una setantena de carrers compten aquest 2025 amb il·luminació de Nadal amb especial atenció al carrer Unió que s’ha decorat recreant les llums que s’instal·laven fa fins a 40 anys enrere gràcies a la iniciativa d’una veïna.
El Nadal brillarà al centre de Tarragona i també a tots els barris. L’any passat per primer cop es van organitzar festes d’encesa als barris de Sant Salvador, Sant Pere i Sant Pau, la Vall de l’Arrabassada, Torreforta, Bonavista, la Part Alta i el Barri del Port, i enguany aquesta iniciativa es repetirà. “Cada barri tindrà el seu moment màgic aquestes festes, amb activitats pensades per a veïns i veïnes de totes les edats”, així ho ha explicat la consellera de Turisme, Promoció Econòmica i Comerç, Montse Adan.
Altres novetats
A més del canvi d’ubicació de la festa de l’encesa, entre les novetats a la programació de Nadal destaca un Parc de Nadal infantil que seguirà amb la renovació iniciada l’any passat. La Plaça Verdaguer cobrarà un protagonisme especial amb un Ascensor Màgic que endinsarà els visitants en un món màgic a partir del 4 de desembre, ho farà al costat d’un arbre de Nadal i un carrusel amb els seus cavallets. Tres propostes en un mateix espai per dinamitzar un punt comercial i emblemàtic de la ciutat.
Tampoc faltaran els clàssics com la Fira de Nadal o la d’Artesania que amplien el seu espais a la Rambla Nova, o el Cap d'Any infantil i el de tots els públics. Els carrers de la ciutat s’ompliran de concerts, tallers, xarangues i altres actes. Els espectacles arribaran als carrers del centre i als barris, i el Passeig de les Palmeres juntament amb el Balcó oferiran diverses figures decoratives de grans dimensions.
En total, més de 200 activitats programades per a tots els públics, la meitat de les quals organitzades des de les conselleries de Comerç i Turisme.
Cultura i festes
Enguany com a novetat de la mà de Tarragona Cultura, del 20 al 26 de desembre (excepte el 24), la màgia del circ arriba a l’Anella Mediterrània sota la gran carpa de la companyia Cirque Pardi que oferiran el seu gran espectacle Low cost Paradise. Una oportunitat única de viure una experiència de circ contemporani amb codis del circ tradicional, per a totes les edats i amb funcions cada dia.
No hi faltaran al Teatre Tarragona la doble sessió dels Pastorets La Salle Tarragona el 27 i 28 de desembre; i de la Golfa el 2 i 3 de gener.
Dins els actes festius, Tarragona tornarà a comptar amb el gran Magatzem Reial que, de la mà de l’Ajuntament i del Port de Tarragona, s’instal·larà al Refugi 1 del Moll de Costa del 27 al 30 de desembre per apropar la màgia dels Reis d’Orient als més petits.
No hi faltaran tampoc el Cant de la Sibil·la, l’Home dels Nassos, que recorrerà els barris de Sant Salvador, Sant Pere i Sant Pau per acabar a la plaça de la Font i la gran Cavalcada de Reis.
Tota la informació es pot consultar a través del web que recull totes les propostes per aquest Nadal a Tarragona.