Origen del recurs: Cooperació - Ajuntament de Tarragona; Fundació Akwaba - Tercer Sector
Destinatari: ESO 1r cicle; ESO 2n cicle; E. S. Post Obligatòria
Temes educatius: Cultura de la Pau, Drets humans i Cooperació
Grups: Oberts
Descripció
Amb la proposta, facilitem que l’alumnat identifiqui, analitzi i reflexioni sobre relacions de poder, les discriminacions i la sostenibilitat social, des de la interculturalitat crítica i l’ètica de les cures. Ho fem acompanyant un procés d’investigació acció participació i aprenentatge i servei adaptat a cada grup classe i escola participant.
Contempla 8 sessions:
Mòdul 1. De-unitats a COM-unitats. (1h)
Perspectiva històrica des de la interculturalitat crítica i la justícia global.
Activitat principal: Joc de rol desigualtats i discriminacions Sud
Mòdul 2. Veus i sabers sostenibles de referents propers i mundials. (1h)
Sabers hegemònics vers altres sabers, decolonialitat i privilegis.
Activitat principal: relats globals.
Espai de reflexió: Relacions sostenibles amb una mateixa. (1h)
Estratègies de sostenibilitat I. Ètica de la cura.
Activitat principal: reflexió guiada; el jo en relació; límits, virtuts i reconeixement.
Mòdul 3. Relacions sostenibles a la comunitat educativa. (1h)
Estratègies de sostenibilitat II. Cultura de pau.
Activitat principal :dinàmiques de teatre de les oprimides; límits interpersonals amb atenció a eixos d’opressió i discriminació (gènere,identitat sexual, racialització i altres)
Mòdul 4. Relacions sostenibles a les comunitats del barri, ciutat i món. (1h)
Estratègies de sostenibilitat III. Economia social i solidària
Activitat principal: treball cooperatiu de conceptes claus de l’ESS a través de teatre imatge; relats d’experiències d’ESS del Sud global .
Mòdul 5. Fem COMunitat al centre, a barri i la ciutat: investigació, comunicació i incidència.
Investiguem i sensibilitzem comunitàriament sobre les relacions sostenibles en el centre educatiu i a l’entorn
Sessió 1: Investiguem al centre (1h) Activitat: mapeig, recerca i entrevistes
Sessió 2: Investiguem al barri. (3h). Activitat: visita i entrevistes. a iniciatives feministes i decolonials
Mòdul 6. Fem Eco? Generem l’artivisme Fem Eco (3-4h)
Servei comunitari a través de l’artivisme a l’espai públic.
Activitat:principal: Jornada de presentació a la comunitat educativa i al territori.
Mòdul 8. Espai mixt de valoració i tancament. (2h)
Es pot adaptar la durada a les hores disponibles que consideri el centre educatiu.
Objectius
- Comprendre les causes històriques i estructurals de vulneracions als drets a migrar, a la no discriminació i al desenvolupament sostenible en l’entorn immediat, local i global.
- Promoure la formació, investigació, reflexió i transformació d’estratègies per fomentar la cura de les persones i de les comunitats.
- Sensibilitzar la ciutadania, a través de l’artivisme i/o la comunicació transformadora i altres accions de difusió.
- Contribuir a la defensa i exigibilitat dels drets humans, a l’assoliment dels ODS i l’agenda 2030.
Condicions
Activitat adreçada a l'alumnat d'Educació Secundària (obligatòria i postobligatòria) que es desenvolupa dins del propi centre educatiu.
Es poden atendre un màxim 2 grups classe.
Per poder sol·licitar l’activitat cal:
- Que el centre mostri voluntat per executar el projecte i ho reculli en un acord de col·laboració signat.
- Que l’equip docent estigui disposat a realitzar una reunió inicial prèvia (1h) on presentem el projecte i a participar en l’avaluació final (1h).
Calendari i inscripcions
MOLL PORT ESPORTIU
Gratuït
Activitat a desenvolupar durant el curs 25-26
8 - 10 sessions (entre 16 i 24 h)
Documents associats
Més informació i contacte
Organitza: Fundació Akwaba
Persona de contacte: Núria Gómez Camprubí o Nines Alquézar Castillo
educatiu@fundacioakwaba.cat
934407696
Col·labora:
La Tregua, Arte y transformación social.
Entitats del territori, referents en interculturalitat, com la Plataforma Antiracista o altres a identificar en el decurs de l’execució del projecte.