Esteu aquí: Inici Educació Notícies Notícies 2022 Ematsa celebra una trobada d'escoles del projecte EscolAQUA

Ematsa celebra una trobada d'escoles del projecte EscolAQUA

Ematsa celebra una trobada d'escoles del projecte EscolAQUA

El programa educatiu sobre el cicle urbà de l’aigua ha reconegut la tasca de les escoles participants en el I Fòrum EscolAQUA
08/06/2022

Aquest matí, l’escola la Canonja ha acollit el I Forum EscolAQUA, una trobada de les escoles de Tarragona, els Pallaresos, la Canonja i el Catllar que participen en el programa educatiu sobre el cicle urbà de l’aigua que impulsa l’Empresa Municipal Mixta d’Aigües de Tarragona (Ematsa). El president, Jordi Fortuny, ha explicat que després de dos anys de restriccions per la pandèmia, “aquest any hem organitzat aquesta trobada com a cloenda del curs i amb voluntat que esdevingui un fòrum anual que aplegui les iniciatives escolars al voltant de la gestió sostenible del cicle de l’aigua”. El president ha destacat la feina feta per les escoles en recerca i investigació per conèixer l’entorn i la realitat al voltant dels hàbits de consum de l’aigua. 

La trobada ha reunit alumnes de set centres educatius (Escola Sant Pere i Sant Pau, Escola Pax, Institut Pons d’Icart, Escola la Canonja, Institut Escola l’Agulla del Catllar, Llar d’infants l’Agulla del Catllar, Llar d’Infants de Colors dels Pallaresos) que participen en el projecte. Es tracta del grup d’alumnes impulsor de cada centre que durant el curs  realitza una diagnosi de l’ús i la percepció de l’aigua i plantegen objectius de millora i posteriorment accions per assolir-los.  

El Fòrum ha comptat amb l’assistència del president d’Ematsa, Jordi Fortuny, l’alcalde de La Canonja, Roc Muñoz, i la regidora d’Ensenyament de la Canonja, Lucía López, i la directora territorial de Catalunya Sud, Berta Mercadé, que han fet el lliurament d’un reconeixement als i les alumnes per la feina feta durant el curs. A més, el meteoròleg Dani Ramírez ha ofert una xerrada sobre l’emergència climàtica i la realitat de l’aigua com a recurs fràgil i essencial. 

Seguidament, el pati de l’escola ha esdevingut una fira d’experiències on les escoles han intercanviat informació sobre els treballs duts a terme al voltant de l’aigua i la seva gestió sostenible.  

El I Forum EscolAQUA ha finalitzat amb la presentació de les capses d’aprenentatge, una nova eina educativa que s’incorpora al projecte a partir del curs que ve. Les capses, completament personalitzades a l’àmbit territorial i temàtic d’Ematsa, ofereixen tres noves experiències al voltant del cicle de l’aigua que combinen propostes educatives amb el joc, el treball en equip i l’experimentació

Segells de reconeixement d'administració oberta