Esteu aquí: Inici Comerç Notícies Notícies 2015 Turisme crea amb èxit un model turístic propi

Turisme crea amb èxit un model turístic propi

Turisme crea amb èxit un model turístic propi

El nombre de turistes, gairebé 400.000, ha augmentat en un 5% i la despesa dels visitants d’un sol dia ha augmentat en un 32%, que representen 96 € per persona
03/12/2014

Després de la roda de premsa de balanç de la temporada d’estiu, que es va dur a terme el setembre passat de la mà de l’alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, donant xifres molt positives que indiquen una consolidació de la marca Tarragona i de l’encert de productes com Tarragona ciutat de castells, el Tarraco Talgo o Història Viva; avui la presidenta del Patronat Municipal de Turisme, Patrícia Anton, ha presentat l’informe que defineix el perfil del visitant i ha donat xifres molt positives del fet que ha augmentat un 5% respecte a l’any anterior, arribant als 379.726 i que la despesa del visitant de dia ha augmentat en un 32%, indicant que gasten uns 96 € per persona.

Després del treball intens que des d’aquesta conselleria i del Patronat per tal de destacar la ciutat de Tarragona com un destí turístic de cultura viva i patrimoni històric reconegut, doncs, les xifres comencen a parlar per si soles: D’una banda s’ha augmentat aquest 5% el nombre de turistes respecte a l’any passat: que han estat 379.726 (allotjats en hotels i càmpings) i les pernoctacions han arribat a 1.132.627, que suposa 1.7 dies d’estada en hotels i 4.3 en càmpings.

Així doncs, a través d’aquest model únic de ciutat, a més, obtenim any rere any la fidelitat dels nostres visitants, que a més, a través de les enquestes realitzades, xarxes socials, etc...mostren la seva satisfacció davant tot el que es presenta a través del web i la informació que s’ofereix de la ciutat. El perfil segueix sent 50% internacional i 50% nacional i del primer grup destaca el turista francès, preferentment del nord de França.

El turista rus es manté en pernoctacions un 4% i després veurem com l’excursionista rus (amb residència a Salou, Vilaseca o la Pineda) puja fins al 22%, això vol dir que viatja de forma individual i no per touroperadors, que ha baixat amb escreix. Pel que fa al mercat nacional, destaca que un 81% dels catalans siguin de la província de Barcelona, és un turista exigent i coneixedor del nostre patrimoni.

El perfil de l’excursionista (qui ens visita de dia) és més gran d’edat que el turista, va dels 44 als 64 anys, mentre que el turista és dels 35-45 amb fills; i en tots dos casos correspon a la classe mitjana/alta. Pel que fa a la despesa del turista, de mitjana és de 249.1€ i de l’excursionista, que ha pujat de forma molt destacada, en un 32%, és de 96.1€; aquest fet és altament remarcable, ja que vol dir que qui ve a passar el dia ve a consumir cultura, gastronomia i comerç i no només passeja o va a la platja.

Pel que fa a com ha arribat el turista a conèixer i reservar el viatge, en un 45% directament d’internet i això respon al tipus de turista, aquell jove de 35, 44 anys i que per tant està avesat a les noves tecnologies. I les consultes demostren que principalment atrets per la cultura, patrimoni històric i també per la gastronomia, que ha pujat destacadament. Per les tres oficines de turisme han passat, a més, 160.000 persones.

En aquest enllaç podeu veure l'enquesta duta a terme per l’Observatori de la Fundació d'Estudis Turístics Costa Daurada i feta a 400 persones entre els mesos d’abril a agost de 2014.

En aquest enllaç podeu veure la roda de premsa del mes de setembre, que us servirà per fer balanç de l’estiu.

Segells de reconeixement d’administració oberta