Esteu aquí: Inici Educació Coneix l'IMET Recursos educatius Recurs

Comunitats, relacions sostenibles a l’escola, el territori i el món (Situació d’aprenentatge. Cicle Mitjà)

4 sessions per treballar la interculturalitat crítica a través de metodologies participatives, artístiques i socioemocionals i d’investigació i comunicació.
Comunitats, relacions sostenibles a l’escola, el territori i el món (Situació d’aprenentatge. Cicle Mitjà)

Descripció

Amb la proposta, facilitem que l’alumnat identifiqui, analitzi i reflexioni sobre relacions de poder, les discriminacions i la sostenibilitat social, des de la interculturalitat crítica i l’ètica de les cures.  Ho fem acompanyant un procés d’investigació acció participació i aprenentatge i servei adaptat a cada grup classe i escola participant.

La proposta s'adequa al currículum educatiu vigent, com a situació d’aprenentatge a diferents àrees del cicle mitjà i superior de primària. 

Contempla 4 sessions:
Sessió 1. De-unitats a COM-unitats. (1.30h) 
Relacions sostenibles des de l’ètica de la cura i la perspectiva de drets.
Activitats: joc de rol per descobrir desigualtats i discriminacions. 

Sessió 2. La relació amb les altres. (1.30h)
Valorització de la diversitat i les cures; 
Activitats: Dinàmica de cures i d’interdependència i lectura del conte “la veïna “

Sessió 3. Fem COMunitats a l’escola i al barri. (1.30h) 
Disseny de l’artivisme o acció de comunicació transformadora 
Activitats: Creació d’una peça audiovisual a partir de la tècnica d’animació stop-motion, 

Sessió 4. Fem COMunitats a l’escola i al barri. (1.30h) 
Sensibilitzem la comunitat educativa 
Activitats: Exposició del relat Fem COMunitat en jornada reivindicativa, on l’alumnat mostra les creacions realitzades a altres grups i persones de la seva comunitat educativa.

A més, oferim formació i acompanyament a equips docents, directius i famílies per facilitar l’execució, la sostenibilitat i la continuïtat de manera autónoma del projecte a futur (sessió d’una hora).

Objectius

  • Apropar a l’alumnat a la comprensió de causes històriques i estructurals de vulneracions als drets a migrar, a la no discriminació i al desenvolupament sostenible en l’entorn immediat, local i global. 
  • Promoure la formació, investigació, reflexió i transformació d’estratègies per fomentar la cura de les persones i de les comunitats, contribuint així a la defensa dels drets humans , l’assoliment dels ODS i de l’Agenda 2030 i
  • Sensibilitzar la comunitat educativa, a través de l’artivisme i de compartir les creacions artivistes generades.

Condicions

Activitat adreçada a l'alumnat de Cicle Mitjà d'Educació Primària que es desenvolupa dins del propi centre educatiu.
Es poden atendre un màxim 2 grups classe de 3r i/o 4t. De preferència, el projecte s’hauria de realitzar també amb alumnat del cicle superior.

Per poder sol·licitar l’activitat cal:

  • Que el centre mostri voluntat per executar el projecte amb l’alumnat del cicle mitjà i superior (al menys, 1 curs de cada cicle) i ho reculli en un acord de col·laboració signat.
  • Que l’equip docent estigui disposat a realitzar una formació inicial prèvia (1h 30 minuts), destinada al claustre, amb una assistència mínima de 10 docents.

Calendari i inscripcions

Més informació i contacte

Organitza: Fundació Akwaba
Persona de contacte:  Núria Gómez Camprubí o Nines Alquézar Castillo
educatiu@fundacioakwaba.cat
934407696

Col·labora: La Tregua, Arte y transformación social


Nova cerca
Segells de reconeixement d'administració oberta