Esteu aquí: Inici Educació Notícies Notícies 2016 Carles Capdevila, un dels protagonistes del Pati de Mares i Pares Tarraconins

Carles Capdevila, un dels protagonistes del Pati de Mares i Pares Tarraconins

Carles Capdevila, un dels protagonistes del Pati de Mares i Pares Tarraconins

El nou cicle consta de 6 sessions i un taller de primers auxilis
Carles Capdevila, un dels protagonistes del Pati de Mares i Pares Tarraconins Moment de la roda de premsa amb la consellera de Joventut Ivana Martínez
25/02/2016

 

Arrenca el segon quadrimestre de la temporada 2015/2016 del cicle Pati de Mares i Pares Tarraconins, l'escola de mares i pares del Club dels Tarraconins, que té com a objectiu principal ajudar als pares en la tasca educativa i d’aprenentatge dels infants. El segon quadrimestre consta de 6 sessions pràctiques per experts en diversos temes que intentaran donar resposta als diferents dubtes que puguin sorgir en l’educació de l’infant i un taller de primers auxilis per a infants de 0 a 14 anys.

La consellera de Joventut, Ivana Martínez, ha explicat que “el Pati s’està consolidant com un lloc de trobada per a mares i pares i persones adultes amb menors al càrrec per posar en comú situacions com la gestió de les emocions, l’autoestima en els més petits o la relació entre germans”. Ha destacat, també, que, en aquesta edició, hi participa Carles Capdevila que oferirà una xerrada sobre educar amb humor, “creiem que serà un èxit i estem contents que vingui a Tarragona en el marc del Pati de Mare i Pares Tarraconins”.

Les sessions es faran en diferents espais públics de la ciutat i seran d'accés lliure i gratuït, limitat a l'aforament de la sala. Durant totes les sessions del Pati de Mares i Pares Tarraconins hi continuarà havent servei de ludoteca gratuït per aquelles famílies que vinguin acompanyats amb els seus infants.

El Pati de Mares i Pares Tarraconins segueix comptant amb el suport d’El Corte Inglés.

“Pequemociones”

A càrrec d'Alejandro Pérez de la Torre. Programa Superior de Coaching (UCM), MSc in Marketing Management (ESADE), llicenciat en Administració i Direcció d'Empreses (URV).

El principal objectiu d’aquesta xerrada és conèixer les emocions dels més petits. Què produeix cada una de les emocions i què poden fer els pares i mares per gestionar-les. Com s'afronta la tristesa per la mort de la mascota, la por de dormir sols o les enrabiades a l'hora de dinar. Com evolucionen aquestes emocions i com gestionar-les a l’adolescència quan ja no són tan petits. Tot això ho podrem veure a partir de les pròpies experiències dels pares i mares que vinguin amb la idea que puguin crear un bon ambient tots plegats, tant a casa com a l’escola.

Dimecres, 9 de març, a les 18 h a la Sala d'Actes de l'Institut Municipal d'Educació (IMET).

 

TDAH, què podem fer com a pares i mares?

A càrrec de Maria Jesús Tapia. Presidenta de l’Associació Provincial de Pares i Mares amb Fills amb Dèficit d'Atenció amb Hiperactivitat o Sense. La sessió estarà dirigida per Mireia Calvo, psicòloga d'APYDA.

El TDAH és el trastorn neurobiològic més freqüent a la infància. S’estima que el pateix el 5% de la població infantojuvenil, cosa que equival a un o dos nens per aula. Aquest trastorn representa, per al nen i les famílies, un sobreesforç d’energia i recursos diari que sovint és esgotador. Amb aquesta xerrada oferim un espai per a les famílies, on pugueu compartir el vostre dia a dia amb d’altres pares que es troben a la mateixa situació, els vostres dubtes, estratègies que us han funcionat i les que no, i, entre tots, pares i professionals, puguem oferir nous punts de vista, estratègies i idees per dur a terme al llarg del desenvolupament dels vostres fills.

Dimecres, 16 de març, a les 18 h a l’Escola PAX.

 

Educar amb humor

A càrrec de Carles Capdevila. Llicenciat en Filosofia i periodista. Director fundador del diari ARA i professor de Comunicació a la Universitat de Barcelona.

Educar els fills és una tasca difícil (que hem escollit voluntàriament) que hem d'atendre posant els cinc sentits. El primer de tots, el sentit comú que van aplicar els nostres pares i els nostres avis. Potser ells no tenien tanta informació però sí que sabien que a un fill se l'estima incondicionalment i que, precisament per això, se li han de marcar límits i advertir-lo dels perills. També és important el sentit del ridícul, que ens ha de servir per detectar si alguna de les coses que fem per als nostres fills, ens faria vergonya si la miréssim amb una certa distància. El sentit del deure que comporta el fet de ser pare o mare, que no és altre que el d'espavilar els més petits i (intentar) controlar els adolescents; el sentit moral, que no és fer grans discursos de principis davant dels fills, sinó donar-los exemple en el nostre dia a dia. I finalment, el més important de tots, per sobreviure a la professió de risc que és ser pare o mare, el sentit de l'humor.

Dimecres, 6 d'abril, a les 18 h a l’Antiga Audiència.

 

Com potenciar l’autoestima dels infants

A càrrec de Camí Recasens. Psicòloga i terapeuta familiar.

L’autoestima és el nostre coneixement i l'experiència de qui som. Fa referència a com de bé ens coneixem a nosaltres mateixos i a la concepció que en tenim. L’autoestima es pot considerar el nostre pilar interior. Una autoestima sana consisteix a trobar-se bé amb un mateix i tenir-se per una persona vàlida pel simple fet d'existir i no per tenir o no tenir unes determinades competències.

Parlarem de què és i que no és l'autoestima, posarem exemples concrets i donarem eines i estratègies perquè els nostres fills tinguin autoestima.

Dimecres, 20 d’abril, a les 18 h al Centre Cívic de Sant Pere i Sant Pau.

 

La relació entre germans: convivència, conflictes i gelosia

A càrrec de José Ramón Fernández Novo. Llicenciat en Filosofia i Ciències de l'Educació, Màster Ciència Cognitiva i Llenguatge, Màster-Trainer en PNL i especialista en Teràpia Breu.

Sovint, la relació entre els germans es caracteritza per l'ambivalència: s’estimen, es barallen, senten gelosia... A les famílies ens preocupa la gelosia per diferents motius. Un d’ells són les baralles, un altre és el patiment emocional, el qual hem d’acollir i hem de generar respostes.

L’objectiu d’aquesta xerrada és abordar aquests temes de manera positiva per tal d’ajudar als nostres fills a progressar adientment i facilitar la convivència, tant a l’escola com a la llar.

Dimecres, 4 de maig, a les 18 h a El Corte Inglés.

 

Com gestionar la por en nens petits

A càrrec de José Ramón Fernández Novo. Llicenciat en Filosofia i Ciències de l'Educació, Màster Ciència Cognitiva i Llenguatge, Màster-Trainer en PNL i especialista en Teràpia Breu.

Totes les persones, des dels infants fins als adults, experimenten ansietats i pors de tant en tant. L'instint de protegir-nos és universal. La por és una emoció que ens serveix per evitar el perill o alguna cosa que ens ho sembla, ja sigui real o imaginari.

L'objectiu d'aquesta xerrada sobre la por és explicar com la creem, com la mantenim i com la podem fer desaparèixer en poc temps.

Dimecres, 25 de maig, a les 18 h a la Sala d'actes de l'Institut Municipal d'Educació (IMET).

 

Taller de primers auxilis als infants de 0 a 14 anys

A càrrec de Creu Roja.

S’explicaran els continguts més essencials sobre els primers auxilis destinats a l’atenció de nadons i nens, amb l’objectiu d’aprendre a prevenir els accidents i les tècniques adequades en l’autoprotecció i suport als primers auxilis en nadons i nens per ajudar a identificar i resoldre situacions d’urgència vital. Entre altres aspectes, es parlarà de les característiques especials en l’atenció als nens, les pautes d’actuació davant una emergència, la farmaciola, el triangle de valoració pediàtrica, el suport vital bàsic, l’exploració secundària, les hemorràgies i xocs, els traumatismes, cremades i altres patologies pediàtriques freqüents.

Dimecres, 8 de juny, a les 18 h al Centre Cívic de Sant Salvador.

 

Consulteu la programació del segon quadrimestre del cicle. 

Segells de reconeixement d'administració oberta