Esteu aquí: Inici Educació Notícies Notícies 2020 Es lliuren els IX Premis IMET d'educació Josep Vives Ciurana

Es lliuren els IX Premis IMET d'educació Josep Vives Ciurana

Es lliuren els IX Premis IMET d'educació Josep Vives Ciurana

Els guanyadors han estat LLIM L’Arrabassada, l’Escola César August, l’Escola Saavedra, el centre d’educació especial Escola Solc i l’Institut Escola Mediterrani. Aquest any també s'han premiat les experiències dutes a terme en el confinament amb els accèssits Anna Mula Vicient
03/12/2020

Avui s’han donat a conèixer els guanyadors de la IX Premis IMET d’Educació “Josep Vives Ciurana” i Accèssits “Anna Mula Vicient”, patrocinats per REPSOL. Aquests premis estan organitzats per la Conselleria d’Educació de l’Ajuntament de Tarragona. L’entrega de premis ha estat presidida per l’alcalde Pau Ricomà i ha comptat amb la presència del conseller d’Educació, Manel Castaño, i de Javier Sancho, director del Complex Industrial de Repsol a Tarragona. L’acte s’ha pogut seguir a través de Zoom i ha estat presentat pel periodista Carles Cortés. Com a novetat d’aquest any, s’ha entregat un accèssit especial “Anna Mula” a aquelles experiències dutes a terme durant el confinament, a criteri del jurat, per a cadascuna de les etapes educatives. 

En la categoria d’educació infantil de primer cicle –dels 0 als 3 anys- ha guanyat l’experiència “Créixer i envellir junts” de la Llar d’infants Municipal L’Arrabassada, l’accèssit Anna Mula l’ha aconseguit la Llar d’Infants Municipal El Serrallo amb “Unes gotes de no res, juguem a casa”. En aquesta categoria també s’ha donat un accèssit a l’experiència “Diari d’un confinament. L’educació en evolució” de la Llar Municipal El Ninot.   

En la categoria d’educació infantil de segon cicle –dels 3 als 6 anys- el premi ha estat per “Tarragona balla” de l’Escola César August. En aquesta categoria també s’ha premiat amb l’accèssit Ana Mula el “Projecte TES: Treball, esforç i superació” de la mateixa escola.

Per la seva banda, en la categoria dedicada a l’educació primària s’ha premiat l’experiència “El semàfor” de l’Escola Saavedra, i s’han premiat “Descobrim hiverns interculturals” de l’Escola el Miracle i “La llegenda de Santa Tecla - Del Baix Camp a la Cerdanya” de l’Escola Vedruna Sagrat Cor amb dos accèssits.  

Pel que fa a la categoria d’educació especial, en aquesta edició l’experiència guanyadora ha estat per “Pilotatge accessibilitat cognitiva: lectura fàcil” del centre d’educació especial Escola Solc. També s’ha premiat amb un accèssit l’experiència “Avui toca jocs!!”, del centre d’educació especial Estela.  

Finalment, els premis també volen reconèixer aquelles experiències que es duen a terme als centres de manera transversal. En aquesta categoria l’experiència guanyadora ha estat per “La música més que una experiència escolar, una experiència vital, competencial i de comunitat educativa”, de l’Institut Escola Mediterrani. També s’ha premiat l’Escola Pau Delclòs pel projecte “L’escola estarà on estem tots”.        

Els premis estan dotats en 1.200 euros i els accèssits, en 600; a més tots els centre participants reben un ajut de 300 € per tal de recuperar el cost dels materials utilitzat. En aquesta edició s’hi han presentat 17 centres i un total de 23 experiències, ja que algunes escoles hi han participat amb més d’un projecte.  

Els Premis IMET d’Educació “Josep Vives Ciurana” del curs 2019–2020 tenen la voluntat de reconèixer i donar a conèixer els projectes i experiències educatives que desenvolupen els centres escolars com a comunitat educativa integrada pel professorat, alumnat, mares i pares, i personal no docent, així com les que incorporen la participació extraescolar en un context de Ciutat Amiga de la Infància i Ciutat Educadora.  

Els Premis s’orienten a promoure les activitats educatives i socioeducatives dels centres escolars de Tarragona, amb l’objectiu de cooperar en la millora de la cohesió social, la convivència, la preservació i sostenibilitat del medi ambient, el coneixement de les tecnologies de la informació i la comunicació, la difusió de la llengua catalana, la cultura, les arts i el coneixement del patrimoni històric de la ciutat. Actuacions que, a més del seu valor específic, poden ser font d’inspiració i de reflexió per a altres centres, educadors i equips docents.  

Segells de reconeixement d’administració oberta