Esteu aquí: Inici Educació Petita infància Llars d'infants Llars d'Infants municipals Presentació Model educatiu

Model educatiu

Les llars municipals de Tarragona són espais educatius on es té cura de l'infant i se li dona una atenció de qualitat des d'un vessant globalitzador, atenent la totalitat de les seves necessitats com a persona.

Es porta a terme un acompanyament en el desenvolupament dels infants, donant suport a les famílies en la conciliació entre la vida laboral i familiar.

El paper de l'entorn i la família és molt important a la vida de les llars. Es busca trobar canals de comunicació, participació i relació de qualitat perquè aquesta tasca conjunta d'educar es porti a terme en el dia a dia.

Cuidatges, rutines i joc

L'eix de les activitats són els moments de cuidatge i rutines dels infants per donar resposta a les necessitats fisiològiques (d'higiene, alimentació i descans), afectives (de vincle i seguretat) i de joc, descoberta i experimentació.

El nen o nena, com a ésser capaç i actiu en el seu propi aprenentatge, és el protagonista en les diferents propostes i situacions presentades de manipulació, descoberta i experimentació.

El joc és vital per al desenvolupament harmònic dels petits; és la forma en la qual els infants coneixen el món, a ells mateixos i als altres. Jugar és la forma més profunda d'investigació.

És en aquest joc espontani, de moviment lliure, on l'infant, mogut per les mateixes inquietuds, creix i es desenvolupa amb la riquesa dels espais, els materials i les interaccions amb els iguals.

El paper de l'equip educatiu

El paper de l'equip educatiu és el d'acompanyar els processos dels infants des de la presència activa, el respecte i el coneixement dels diferents moments evolutius per poder donar una resposta adequada en les diferents situacions, guiar l'infant amb la paraula a l'infant i educar-lo en la resolució pacífica dels conflictes.

També forma part del paper de l’equip educatiu, el fet de dur a terme un procés cognitiu de reflexió al voltant de la tasca educativa, i un ajustament de les observacions i la documentació pedagògica.

És fonamental mantenir un nivell de formació permanent de qualitat, innovadora i que respongui a les necessitats reals de totes les parts implicades.

PROJECTE EDUCATIU (llibret PDF)

Segells de reconeixement d'administració oberta